תפריט

הגשת תביעה בבית דין לעבודה

הליך הגשת תביעה בבית דין לעבודה הוא הליך מורכב הכרוך בלא מעט בירוקרטיה. עם זאת, במידה והעובד שכר את שרותיו של עורך דין מקצועי הדבר יכול להקל בצורה משמעותית. כאשר עובד חש שנעשה לו עוול על ידי המעסיק כדאי לו לגשת ליעוץ מקצועי על מנת לראות האם יש מקום להגשת תביעה וסיכוי לזכות במשפט. בפגישה יושבים עם עורך הדין לתחקור העניין תוך הצגת מסמכים או ראיות אם ישנן. כך יוכל עורך הדין להגיע להבנה מקיפה של המקרה. ככל שעורך הדין בקיא יותר בתחומי העבודה הוא יזהה את הפוטנציאל לזכייה ואף יוכל ליידע את העובד לגבי זכויות נוספות המגיעות לו על פי חוק שהופרו בלי ידיעתו. במידה ועורך הדין מצביע על כך שאכן יש עילה לתביעה והצדדים הגיעו לסיכום בעניין המשך עבודה יחד, התביעה מנוסחת ומוגשת לבית הדין לעבודה.

תהליך הגשת תביעה בבית דין לעבודה

לפני הגשת תביעה בבית דין לעבודה יש לנסח את התביעה היטב. כתב התביעה צריך לכלול את כל העובדות הרלוונטיות וכימות הנזקים שנדרשים מהגורם הנתבע ולכן ככל שמדובר בתביעה גדולה יותר עדיף שהדבר יבוצע ע"י עורך דין, גם אם יכולת ההתנסחות שלכם טובה. אחרי ניסוח כתב התביעה בעבודה משותפת של עורך הדין והתובע, יש להגישה לבית הדין. כעת ישלח עורך הדין עותק מכתב התביעה אל הנתבע על מנת שיוגש כתב הגנה ולאחר מכן יתקיימו הליכים מקדמיים בתיק כגון גילוי מסמכים. בפועל, במקרים רבים מצליחים הצדדים להגיע לפשרה עוד בטרם מתקיימים דיונים בפני בית הדין בהליך.

תביעה בבית הדין

ומה הלאה?

במידה ואין הסכמה של שני הצדדים לפשרה וההליך ממשיך לקראת דיון והכרעה של בית הדין, מכאן והלאה רוב העבודה במסגרת ניהול התביעה בבית דין לענייני עבודה מוטלת על עורך הדין, כולל כל ההליכים מול בית המשפט, עד להשגת התוצאה המיוחלת של הצלחת התביעה.

משרד עורכי דין מור יוסף ושות' בהובלתו של עו"ד אבי מור יוסף בעל ניסיון רב בהגשת תביעה לבית דין לעבודה תוך ליווי הלקוחות לאורך התהליך כולו.

תביעה בבית דין לעבודה

תביעה בבית דין לעבודה יכולה לסייע לעובדים לקבל את המגיע להם במקרה בו פגע המעסיק בזכויותיהם. בית הדין לעבודה הוא גוף פעיל ביותר, המטפל במקרים רבים, ועמוס בהיסטוריית פסיקות לטובת העובדים אם כי הוא דן גם במצבים הפוכים בהם המעסיק נפגע מהתנהלותו של עובד. למרות האפשרות להגשת תביעה בבית דין לעבודה באופן עצמאי, ככל מדובר בתביעה יותר משמעותית לגבי תקופת העסקה ארוכה יותר, מומלץ מאד להגיש תביעה זו באמצעות עורך דין מקצועי, כדי לוודא שהמעסיק לא ישתמש בחוסר ידע או הבנה של העובד כדי למנוע ממנו לממש את זכויותיו. הלכה למעשה, ככל שמדובר בתקופת העסקה ארוכה יותר כך על פניו יש הצדקה גדולה יותר לפנות לעורך דין מקצועי בתחום לכל הפחות על מנת לבצע בדיקת זכויות.

העילות להגשת תביעה בבית דין לעבודה

כל עוולה שבין מעסיק לעובד, עשויה להיות נידונה בבית דין לעבודה. הסכמי שכר ואי עמידה בהם, או הסכמים שאינם הוגנים שנחתמו באילוץ, שעות נוספות שלא שולמו או קוזזו בניגוד לחוק, עבודה בימי מנוחה, הרעת תנאים, הפרת זכויות, אפליות על רקע מגזרי, מגדרי, או אחר, בתוך עבודה או במכרזי עבודה, פיטורין, פיצויים שונים, הליכי שימוע שאינם עומדים בתנאי הדין, ועוד.

עילה להגשת תביעה

למה לשכור עורך דין אם אפשר לבד?

אפשר אמנם להתבסס על כתיבה עצמאית של תביעה בבית דין לעבודה, אולם חשוב לדעת שלכתיבת התביעה בליווי מקצועי של עורך דין מנוסה שייצג לקוחות ישנם יתרונות רבים. עורך הדין יוכל לנסח את התביעה בצורה הבהירה והמקצועית ביותר, תוך הכללת כל העובדות הנדרשות לצורך קבלת התביעה מצד העובד וכימות הנזקים הרלוונטיים. בנוסף, ניסוח התביעה באמצעות עו"ד לענייני עבודה יכול לסייע לאתר הפרת זכויות נוספות שהעובד לא היה מודע לה. עו"ד לענייני עבודה יוכל להתמודד היטב מול הצד שכנגד לקוחותיו (שיכול להיות הן מעסיק והן מועסק) ומכיר את טקטיקות ניהול ההליך הנפוצות.

משרד עורכי דין מור יוסף ושות' בהובלות של עו"ד אבי מור יוסף צבר ניסיון רב בייצוג עובדים ומעסיקים בבית הדין לענייני עבודה.

**התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

הגשת תביעה בבית דין לעבודה
השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

זקוקים לטיפול משפטי? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם 

דילוג לתוכן