תפריט

עורך דין פיטורין

אופי המשק בישראל, משבר הקורונה ובכלל חוסר היציבות הכלכלית בארץ ובעולם יוצרים מצב בלתי נמנע של גלי פיטורין משמעותיים בענפים שונים בתעשייה הישראלית. במדינת ישראל כחלק מהתנאים הסוציאליים המובטחים לעובדים ניתנת תמיכה למפוטרים בדמות פיצויי פיטורין, מתן חודש הודעה מוקדמת ודמי אבטלה כדי לאפשר להם מרווח זמן לקבל הכנסה עד למציאת עבודה חלופית. אולם, כדי לוודא שאכן כל הזכויות הקשורות לעניין ניתנות, חשוב מאד להתייעץ עם עורך דין מקצועי שמבין בענייני פיטורין.  ליווי של איש מקצוע ייעל את התהליך ואף יכול לגלות עילות תביעה שהעובד לא היה מודע להם.

עזרה במקרה של פיטורים

תחומי סיוע של עורך דין פיטורין

ישנם מצבים שונים בהם עובד שזכאי לדמי פיטורין יזדקק לעזרת עורך דין פיטורין בשלב כזה או אחר, ומוטב לפנות לעורך הדין אפילו כדי לוודא ולהבין היטב מהן הזכויות שלכם. הדבר ימנע שגיאות שעלולות להכביד ולסרבל את התהליך. במסגרת החוק לקבלת פיצויים בגין פיטורין, ככלל עובד שהועסק במשך שנה לפחות, ופוטר, או התפטר בנסיבות מסוימות הקבועות בחוק, כגון חולי, פרישה, הרעת תנאים מוכחת ועוד, זכאי לפיצויים אלו. חלק מזכויותיו של  עובד שמפוטר הוא לקבל הודעה מוקדמת כנדרש על פי חוק: במהלך ששת חודשי עבודתו הראשונים זכאי העובד להתראה של יום אחד על כל חודש עבודה (לדוגמא עובד שהועסק 5 חודשים זכאי ל-5 ימי הודעה מוקדמת). מהחודש השביעי לעבודתו ועד תום שנת עבודתו הראשונה – ההתראה צריכה להיות של 6 ימים, ועבור כל חודש מהשביעי והלאה- התראה של יומיים וחצי. לאחר שנת עבודתו הראשונה ההתראה צריכה להיות של חודש ימים. גם כאשר מדובר עח עובד בשכר יומי ישנן דרישות ברורות בחוק, למשל בשנה הראשונה- יום עבור כל חודש, בשנה השניה- 14 יום בתוספת יום על כל שני חודשי עבודה.

במקרים בהם לכאורה יש ספק האם העובד עונה על הפרמטרים הנדרשים לזכאות לפיצוי פיטורים או חלקם, כדאי מאד לפנות לשירותי עורך דין פיטורין מקצועי עם כל פרטי המקרה. קיימת פסיקה מקיפה ומתעדכנת כל העת בתחומים אלו, ובמקרים רבים ניתן לתבוע דמי פיצויים למרות שהמעביד ניסה לחמוק מהעניין בעילות משפטיות. חשוב להדגיש גם כי לפעמים גם במקרה של סיום העסקה ביוזמת העובד זכאי העובד לקבלת פיצוי פיטורים או חלקם, כאשר בחלק מהמצבים מדובר בפיצוי פיטורים מלאים ואף מוגדלים.

עדכוני פסק בתחום פיצויים

החוק עושה ככל שניתן כדי להגן על העובד מפני מעבידים מתחכמים, ובתי המשפט מקבלים טענות שונות בתחומים אלו. כך למשל, למרות שהחוק פוסק פיצויים רק מעל שנת העסקה רציפה, במידה והוכח שהמעסיק פיטר את העובד לפני תום שנה כדי לחמוק מפיצויים, יחייב אותו בית המשפט בתשלום זה, וזו רק דוגמא קטנה. באופן כללי בגלל הפסיקה הנרחבת והתקדימים המשפטיים הרבים, חשוב לבחור בעורך דין הבקיא ומעודכן היטב בתחום, ובעל ידע ויכולת מוכח לזיהוי המקרים ודרכי הפעולה שיאפשרו לכל מפוטר או מתפטר לקבל את המגיע להם על פי דין.

אם אתם מוצאים את עצמכם מפוטרים, או מעוניינים להתפטר בנסיבות שונות המצדיקות קבלת פיצוי פיטורים, ומחפשים יעוץ לעשות זאת באופן הנכון שיעניק לכם את מירב הזכויות, כדאי לפנות לעורך דין בעל ניסיון וידע בכל הנוגע לדיני עבודה בכלל ונושא פיטורין בפרט.

משרד עורכי דין מור יוסף ושות' בהובלתו של עו"ד אבי מור יוסף מתמחה בתחום דיני עבודה ומסייע במצבים שונים הקשורים לפיטורים.

דיני פיטורים

עורך דין לפיצויי פיטורין

עבודה היא חלק מרכזי בחיים. לעיתים במהלך העבודה מתעוררות מחלוקות או נושאים שאינם ברורים בין עובד למעביד. אם העניין אינו נפתר או שלתחושתכם הוא נפתר בדרך שפגעה בזכויותיכם מומלץ לפנות לעורך דין לענייני עבודה. עורך דין לדיני עבודה יכול לעזור לשכיר להתמודד מול המעביד בעל הסמכות ולקבל את המגיע לו. אחד הנושאים בהם יכולה מחלוקת להתעורר הוא פיטורין, כולל פיצויים. ככלל, פיצוי הפיטורים יהיו בגובה שכר חודש אחד לכל שנת עבודה אצל אותו מעסיק, או באותו מקום עבודה. יחד עם זאת, קיימים מקרים רבים בהם הסכם קיבוצי, צו הרחבה או חוזה אישי קובעים שיעור גבוה יותר ולכן מומלץ לבחון כל מקרה לגופו.

מרכיבי השכר לחישוב פיצויי פיטורים הם כל חלקי השכר הרגיל של העובד כגון שכר יסוד, תוספת ותק, עמלות, פרמיות ולעיתים גם בונוסים (ככל שהם חלק קבוע בשכרו של העובד). עם זאת, תוספות לשכר ותשלומים מותנים כגון שעות נוספות אינם באים בחשבון לצורך חישוב פיצוי פיטורים.

במיוחד כאשר הפיטורין נובעים מכך שהמעסיק אינו מרוצה מעבודתו של העובד, יכולות להתעורר מחלוקות בעניין. עורך דין פיצויי פיטורין בעל ניסיון בטיפול במקרים שונים בתחום יוכל לסייע גם במצבים אלה.

חשוב לציין כי קיימים מקרים בהם גם עובד שסיים לעבוד במקום מסוים מיוזמתו זכאי לקבלת פיצוי פיטורין או חלקם ובחלק מהמקרים אף יכול להיות זכאי בפיצוי פיטורים מלאים ואף מוגדלים.

הזכות לפטר עובד

פיטורין הם עניין מורכב ורגיש עבור עובד, התחושות לא קלות, והדאגה הקיומית מעורבת בהן. ראשית יש לדעת כי לא בכל מצב מתיר החוק לפטר עובד, ויש מקרים שניתן להביאם בפני בית משפט לדיון בנושא (כמו במקרה של פיטורים בשל אפליה). אולם, גם במצב שבו אין מוצא, מעניק החוק סעדים שונים למפוטר, כדי לתמוך בו בתקופה הלא פשוטה וליצור עבורו ביטחון זמני שיאפשר לו קבלת החלטות מושכלת בלי לחץ כלכלי, כדי לחזור למעגל העבודה בקלות. נקודה שיש לתת עליה את הדעת היא שיש מקרים בהם כספי הפיצויים הם חלק מכספי הפנסיה ולא תמיד חכם יהיה לפדות אותם. בפועל, ככל שתקופת העסקה של העובד היא יותר ארוכה כך יותר חשוב לבצע בדיקה משפטית מקצועית של תשלום פיצוי הפיטורין והזכויות שבוצע בתקופת העסקה על מנת לוודא שאין הפרשי זכויות ניכרים ששווה לתבוע מהמעסיק.

עורך דין פיצויי פיטורין ועילות התפטרות

לצד פיטורין שלא מבחירה, קיימת בחוק הכרה בזכאות לפיצוי פיטורים גם במקרה של התפטרויות בהתאם לרצון העובד. לדוגמא, במקרים בהם המעסיק גורם לעובד להתפטר כדי לחמוק מתשלום פיצויים (כמו התעמרות בעבודה), וגם במקרים בהם אילוצי בריאות וכדומה גורמים לעובד להתפטר מכורח הנסיבות. לכן, חשוב להתייעץ עם עורך דין פיצויי פיטורין מקצועי כדי שיבחן את מלוא התמונה וידאג לטפל בנושא באופן שיאפשר לעובד לקבל את זכויותיו במלואן.

משרד עורכי דין מור יוסף ושות' בהובלתו של עו"ד אבי מור יוסף מתמחה בדיני עבודה ולצוות המשרד יש את הידע והניסיון הדרושים גם לטיפול במצבים מורכבים.

**התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

עורך דין פיטורין
השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

עוד בנושא

זקוקים לטיפול משפטי? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם 

דילוג לתוכן