תפריט

אי תשלום שעות נוספות

חוק שעות עבודה ומנוחה קובע את מספר השעות המרבי שמותר להעסיק את העובד, כאשר כל חריגה ממספר השעות היומי או השבועי צריך לזכות את העובד בתשלום גמול שעות נוספות. אי תשלום שעות נוספות הוא עילה לתביעה בבתי הדין לעבודה וברוב גדול של המקרים, כאשר בוחרים בעורך דין איכותי ומנוסה לייצוג- פותרים את העניין לטובת העובד בקלות.

ישנם חוקים שונים לגבי תשלום שעות נוספות או אי תשלום שעות נוספות. באפריל 2018 קוצר על פי דין שבוע העבודה מ-43 שעות בשבוע ל-42 שעות. בהתאם, עובד המועסק 5 ימים בשבוע צריך לקבל ב 4 ימים מתוך החמישה שעות נוספות כאשר הוא עובד מעל שמונה שעות ו-36 דקות ועל היום החמישי- מעל שבע שעות ו-36 דקות או מעל שמונה שעות ו-24 דקות כשאין במקום העבודה יום אחד מקוצר.

בשעתיים הראשונות (השעות ה-9 וה- 10 ברמה היומית ו/או השעות ה-43 וה-44 ברמה השבועית) גמול השעות הנוספות הוא בשיעור של 25% ממחיר השעה (כלומר על המעסיק לשלם 125% ממחיר השעה כולל הגמול). ישנם נתונים נוספים שיש לקחת בחשבון בחישוב השעות הנוספות.

קיימים צווי הרחבה, הסכמים קיבוציים וחוזים אישיים שבהם יכול להיות וקבועים לעובד תנאים טובים יותר לגבי תשלום שעות נוספות.

חובת המעסיק היא לתעד את שעות עבודה של העובד בצורה מסודרת, לרבות על מנת להבין האם העובד זכאי לתשלום גמול שעות נוספות ו/או גמול על עבודה ביום המנוחה השבועי, אחרת הנטל להוכחת מספר שעות העבודה יהיה עליו.

האם יש מצב בו אי תשלום שעות נוספות נעשה במסגרת החוק?

רוב המשרות נכללות תחת חוק שעות נוספות, אך ישנם סוגי משרות חריגים בעניין כמו שוטרים, משרות אמון ועוד. כפי שציינו, מרבית העובדים במשרות המוכרות בשוק העבודה זכאים לתוספת של 25% לשעתיים ראשונות מעבר למקסימום השעות החוקיות במשרה מלאה, ותוספת 50% לכל שעה נוספת מעבר לכך. עובד שאינו מקבל גמול שעות נוספות למרות שהוא עבד אותן, זכאי על פניו לפיצוי בגין אי תשלום שעות נוספות וכדאי לו לבדוק את העניין.

חוסר תשלום לשעות נוספות

מה ניתן לעשות אם המעסיק לא משלם על שעות נוספות בהתאם לחוק

לא תמיד עובדים מעוניינים לפתוח בהליכי תביעה נגד מעסיק מחשש לעתידם. ניתן באמצעות ייעוץ של עורך דין מקצועי להעמיד את המעסיק בפני המצב המשפטי באופן שיאפשר לו לרדת מהעץ בכבוד ולשלם את התוספת החוקית שהוא מחוייב לה. ישנם עובדים אשר מוצאים לנכון לתבוע את המעסיק לאחר פרישתם מהעבודה אצלו, בשלב בו הם כבר אינם נתונים לחסדיו. גם במקרה זה יש לפנות לעורך דין מקצועי שינהל את התביעה ביעילות מרבית להשגת התוצאות הרצויות.

אם אתם נתקלים בעוולת אי תשלום שעות נוספות מצד המעסיק שלכם, מגיע לכם לשנות את זה עוד היום ולהתחיל לקבל את התמורה לעמלכם.

לעו"ד אבי מור יוסף ניסיון בניהול תיקים שונים ומגוונים בעילות אי תשלום שעות נוספות.

**התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

אי תשלום שעות נוספות
השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

עוד בנושא

זקוקים לטיפול משפטי? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם 

דילוג לתוכן