תפריט

משכורת גלובלית חוסר שעות

החקיקה הרחבה בענייני עבודה נועדה להגדיר את זכויות וחובות העובד והמעביד כך שהעניין יהיה מוסדר וברור לכל מעסיק וגם לעובדים. אחד הנושאים שיכול ליצור מחלוקות או סימני שאלה בין עובד למעביד הוא משכורת גלובלית, מושג רווח ביותר בהעסקה הישראלית. סיכום על משכורת גלובלית עלול לעורר מחלוקת בנוגע לחוסר שעות של העובד. אמנם העובד אינו מרוויח על פי שעה, אך כדי לקבל את המשכורת הוא מחויב לתת מספר שעות מסוים ולכן במצב בו העובד לא עבד את מספר השעות המסוכם, ישנם מעבידים המבצעים קיזוז של שעות עבודה. בנוסף, על פניו ככל שהסיכום הוא על משכורת גלובלית העובד זכאי לתשלום בגין שעות נוספות עבור כל שעת עבודה מעבר לתקן היומי והשבועי שקבוע בדין.

גובה הקיזוז במקרה של משכורת גלובלית חוסר שעות

על מנת להבין את היתרונות והחסרונות של משכורית גלובלית חשוב להתייעץ עם איש מקצוע לפני סגירת הסכם כזה. על פניו ככל שהסיכום בין המעסיק לעובד הוא על משכורת גלובלית המעסיק ראשי להפחית שעות חוסר מהמשכורת הגלובלית שסוכמה. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי אין למעביד אפשרות להשלים יום עבודה אחד באמצעות תוספת שעות במשנהו, כדי לחסוך את תוספת המשכורת עבור השעות הנוספות. כלומר, מעסיק רשאי על פניו להפחית שעות חוסר מהעובד אבל כל שעת עבודה נוספת בהתאם לדין צריכה להיות משולמת כולל גמול שעות נוספות ואינה יכולה להיות מקוזזת כנגד שעות חוסר.

קיזוז במקרה של חוסר שעות

טענות מעסיקים- דרכי התמודדות

החוק מחייב את המעסיק לנהל פנקס נוכחות סדיר, במידה ואין לו מסמך כזה הרי שככלל נטל ההוכחה לגבי שעות העבודה יועבר אליו. אולם באופן כללי חובה לציין כאן שכל מקרה של משכורת גלובלית חוסר שעות או תשלום שעות נוספות הוא לגופו, ושבפרטי המקרים באופן ספציפי ייתכנו שינויים רבים, מצבים יוצאי דופן וסעיפי חוק צדדיים ופסיקות בתי הדין לעבודה שאינן מוכרות, שעשויים להפוך את הקערה על פיה לכל צד.

אם אתם נמצאים לפני חתימה על חוזה העסקה לגבי שכר גלובלי, בין אם כעובדים ובין אם כמעסיקים, או אם הועסקתם בשכר גלובלי ואתם מעוניינים לבדוק האם שכרם שולם לכם כדין כדאי לפנות לעורך דין מומחה בתחום לשמירה על הזכויות והכספים שלכם.

משרד עורכי דין מור יוסף ושות' בהובלתו של עו"ד אבי מור יוסף עוסק בכל הקשור לדיני עבודה וצבר ניסיון רב בכך.

**התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

משכורת גלובלית חוסר שעות
השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

זקוקים לטיפול משפטי? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם 

דילוג לתוכן