תפריט

דע את זכויותיך בדיני עבודה – צו הרחבה בענף המוסכים / עו"ד אבי מור יוסף

צו ההרחבה בענף המוסכים חל מסוף חודש דצמבר 1995 והוא מרחיב את הוראות ההסכם הקיבוצי הכללי שנחתם ביום 13/09/1993 בענף המוסכים.

בהתאם להוראות צו ההרחבה בענף המוסכים, לעובד חדש תהינה תקופת ניסיון בת 6 חודשים ולמעסיק תהיה זכות להאריך את תקופת הניסיון ב-3 חודשים נוספים.

מהרגע שסיים העובד את תקופת הניסיון יהיה זכאי העובד לכל הזכויות הקבועות בצו ההרחבה באופן רטרואקטיבי החל מתחילת עבודתו.

לאחר שנת עבודה זכאי עובד בענף המוסכים לתוספת ותק של 1% לשנה על שכרו ועד לתקרה של 30 שנות עבודה. תוספת הוותק תחושב על בסיס המשכורת של העובד.

עובדי ענף המוסכים זכאים גם להפקדות לקרן השתלמות בשיעור של 0.2% מהמשכורת על חשבון המעסיק ו0.1% ניכוי מהעובד.

בהתאם להוראות צו ההרחבה יקבלו עובדים שעבדו לפחות שלושה חודשים, תשלום מלא עבור 10 ימי חג : 2 ימים בראש השנה, יום אחד ביום כיפור, 2 ימים בסוכות, 2 ימים בפסח, יום אחד בשבועות, יום אחד ביום העצמאות ועוד יום נוסף על פי בחירת העובד.

יום עבודה בערבי חג בענף המוסכים יהיה בן 5 שעות ויחושב לפי יום עבודה מלא.

בנוסף לימי החופשה להם זכאים עובדים בהתאם להוראות צו ההרחבה (מדובר בהסדר מיטיב במעט מההסדר הקבוע בחוק חופשה שנתית) זכאים עובדים בענף המוסכים בותק שמעל 6 חודשים גם ל- 2 ימי חופשה בתשלום לרגל נישואין ויום חופשה בתשלום לרגל הולדת ילדם או לרגל נישואי ילדם.

כמו כן, ולהבדיל, עובד בענף המוסכים המקיים חובת אבלות מטעמי דת או נוהג בעקבות מות קרוב משפחה מדרגה ראשונה זכאי להיעדר מהעבודה ויהיה זכאי לתשלום בעבור ימי העבודה בהם נעדר בפועל מהעבודה.

ככלל, עובד בענף המוסכים זכאי לקבלת הכספים שהופקדו לזכותו בהסדר הפנסיוני ברכיב פיצוי פיטורים גם ככל שהוא יזם את עזיבת מקום העבודה.

לבחינת צו ההרחבה ועיון בזכויות נוספות הקבועות בו ניתן להיכנס לאתר משרד התמ"ת.

**התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

זקוקים לטיפול משפטי? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם 

דילוג לתוכן