תפריט

דע את זכויותיך בדיני עבודה – המועד לתשלום פיצוי פיטורים / עו"ד אבי מור יוסף

המועד לתשלום פיצוי הפיטורים הוא יום הפסקת יחסי עובד ומעסיק או כל מועד מאוחר יותר שנקבע לתשלום פיצויי הפיטורים על פי הוראת הסכם קיבוצי או צו הרחבה או הסדר אחר.

פיצויי פיטורים יראו כמולנים אם לא שולמו תוך 15 ימים מהמועד לתשלומם.

פיצוי הלנת פיצויי פיטורים יהיה כדלקמן:

אם הפיצויים שולמו בין היום הששה עשר לבין היום השלושים שלאחר המועד לתשלומם – הפרשי הצמדה לתקופה שמן המועד לתשלומם עד ליום שבו שולמו;

אם הפיצויים שולמו לאחר היום השלושים שלאחר המועד לתשלומם – הפרשי הצמדה לתקופה שמן המועד לתשלומם עד ליום שבו שולמו, בתוספת 20% על הסכום הכולל של פיצויי הפיטורים והפרשי ההצמדה בעד כל חודש שבו לא שולמו פיצויי הפיטורים (בעד חלק מהחודש תשולם התוספת של 20% האמורה באופן יחסי).

ככלל, חברות הביטוח או קרנות הפנסיה חייבות לשחרר את צבירת הפיצויים תוך 30 יום מהיום בו הומצאו להם כל המסמכים הנדרשים לשחרור הכספים.

על פניו בהתאם לחוק הגנת השכר מעסיק שלא עמד בחובת ההודעה לקופת הגמל על שחרור כספי פיצויי הפיטורים לטובת העובד תוך 15 יום מיום הפיטורים תחול עליו חובת תשלום פיצויי הלנה בגין כל תקופת האיחור.

כך לדוגמא, מעסיק שאינו מעביר לקופת הגמל טופס 161 ומכתב שחרור קופות גמל לעובד, ועל ידי כך מונע מהקופה לשלם לעובד את פיצויי הפיטורים שהצטברו באותה קופה, פועל שלא בתום לב וקיימת אפשרות שיחויב בתשלום פיצוי הלנת פיצויי פיטורים.

יחד עם זאת, בית הדין יכול להפחית או לפטור מעסיק מפיצויי הלנה במקרה של מעסיק שמאמין בתום לב כי מעשיו של העובד מצדיקים שלילת פיצויי פיטורים, גם אם אלו, יפסקו בסופו של דבר לטובת העובד.

מכל מקום, לעובד שלא בוצע לו שחרור של כספי פיצוי פיטורים שנצברו לו בקופת גמל מומלץ לקבל ייעוץ משפטי (גם במקרה של פיטורים וגם במקרה של התפטרות).

**התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

קרדיט: freepik
השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

זקוקים לטיפול משפטי? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם 

דילוג לתוכן