תפריט

דע את זכויותיך בדיני עבודה – התפטרות בדין מפוטר / עו"ד אבי מור יוסף

מעבר להתפטרות בעקבות הרעת תנאים, קיימים מקרים רבים בהם זכאים עובד להתפטר בדין מפוטר לעניין חוק פיצויי פיטורים. יחד עם זאת, טרם החלטה על התפטרות בדין מפוטר, חשוב לבחון בכל מקרה שמתקיימים כל התנאים המזכים את העובד לעשות זאת. להלן מספר מקרים בהם יכולה לקום לעובד זכאות להתפטר בדין מפוטר:

התפטרות לאחר לידה – עובדת שהתפטרה, תוך 9 חודשים מיום שילדה, על מנת לטפל בילדה, יראו את התפטרותה, לעניין חוק פיצוי פיטורים, כפיטורים. זכות זו שמורה גם לאב במקרים מסוימים.

התפטרות עקב מחלה – אם התפטר העובד עקב מחלתו או מחלת בן משפחתו, בנסיבות אשר מצדיקים את ההתפטרות, רואים לעניין פיצויי פיטורים את התפטרותו כפיטורים. יחד עם זאת, יש לאפשר למעסיק להציע תנאי עבודה אשר יתאימו למצבו הרפואי של העובד. לעניין זה די בקביעתו של רופא מוסמך אף אם רופאים אחרים היו קובעים אחרת.

התפטרות עקב שהייה במקלט לנשים מוכות – התפטרה עובדת עקב שהייתה במקלט לנשים מוכות, אשר אושרה על ידי לשכת סעד או משרד העבודה והרווחה, רואים את ההתפטרות לעניין חוק פיצויי פיטורים כפיטורים, ובלבד שסמוך לפני התפטרותה שהתה העובדת במקלט כאמור תקופה של שישים ימים לפחות.

התפטר עובד לאחר שהגיע לגיל הפרישה, כמשמעותו בחוק גיל פרישה, התשס"ד-2004, רואים את ההתפטרות לעניין חוק פיצוי פיטורים כפיטורים (קיים הסדר מיוחד בעניין תשלום פיצוי הפיטורים לגבי כספים שהופקדו על חשבון פיצוי פיטורים בקופות גמל).

מקרים נוספים בהם שווה לבדוק האם מתקיימים כל התנאים המזכים את העובד להתפטר בדין מפוטר : התפטרות לרגל גיוס לצה"ל או שירות לאומי או משטרה או שירות בתי הסוהר; התפטרות עקב העברה בתפקיד של בן זוג המשרת בצה"ל, במשטרה או בשירות בתי הסוהר ; התפטרות עקב מעבר מגורים לרגל נישואים; התפטרות עקב מעבר מגורים לאור גירושין; התפטרות עקב הצטרפות לבן זוג היוצא לתקופה העולה על שישה חודשים לחוץ לארץ בשליחות המדינה; התפטרות עקב מעבר מגורים לישוב חקלאי או ליישוב באזור פיתוח; התפטרות עקב מעבר למקום התנחלות או היאחזות מאושרת.

**התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

זקוקים לטיפול משפטי? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם 

דילוג לתוכן